21 de març del 2014

Any Vinyoli

Avui, 21 de març, Dia Mundial de la Poesia, potser és una data encertada per començar un petit homenatge al poeta Joan Vinyoli, de qui aquest any celebrem el centenari del seu naixement. 
Per aquest motiu, tal com es va fer l'any passat amb Salvador Espriu, s'ha declarat aquest 2014 com a Any Vinyoli i es celebraran un seguit d'actes per tal de recordar-lo i revitalitzar la seva obra, que ha estat de gran influència en les posteriors generacions de poetes catalans.

Eus aquí un primer tast que podem llegir en l'itinerari poètic "Espais escrits" dedicat a la seva figura. 


És ara, quan la tarda va fonent-se,
que penso en aquell sol de quan jo era infant,
i veig la clara vall plena de boira
i al fons la llisa mar blavosa i gran.
A l’indret on a mirar-la em parava
s’hi ajuntaven, en conflent suau,
els caminals rogencs i tortuosos,
plens de silenci i de profunda pau!

Filla del cel, allà, la poesia,
un dia vaig trobar de bon matí:
en un tombant secret que jo sabia,
vora el torrent humit la vaig sentir.
Oh veu del rossinyol!, tu em descobries
mons de bellesa, soledat i cel;
en aquell punt, dins l'ànima naixies,
meravellós, inconegut anhel.


Podeu seguir el seu itinerari poètic a: http://www.mapaliterari.cat/ca/mapa/guia/15/joan/itinerari-poetic-joan-vinyoli


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada